SuperBowl reclame voor Canadese markt steelt de show

Door

Natuurlijk wordt de SuperBowl een prachtig festijn en een waardige afsluiter van een schitterend NFL-seizoen, maar stiekem kijken veel mensen ook uit naar de reclames die tijdens de wedstrijd te zien zullen zijn. Het is het duurste reclameavondje op de Amerikaanse televisie en luttele seconden kosten bedragen met zes nullen. Je wil dus niet alleen gezien worden, je wil ook dat mensen je herinneren. Ieder jaar maken grote merken daarom geestige, bijzondere en spectaculaire reclames.

Zo ook een bekend Amerikaans biermerk, dat – hoewel momenteel in Belgische handen – zich al jaren kan meten met de top dankzij uitstekende reclames die vooral herkenbaar plezier uitstralen. Dit jaar hebben meerdere merken ervoor gekozen speciaal voor niet-Amerikaanse markten ook reclames te maken. Wat in de VS werkt, hoeft namelijk niet in Azië te werken of net over de grens in Canada, waar stiekem maar één sport telt en dat is niet football.

De boodschap van het biermerk? Ze zijn het ultieme teken van een mooie tijd met je vrienden. Zoals de mannen van deze alles behalve professionele ijshockeyteams, die tijdens hun wekelijkse potje in de lokale sporthal worden verrast met een ambiance (zie foto) waar ze als kind en volwassene slechts van hadden gedroomd.

Er vanuit gaande dat jullie niet dagelijks Canadese televisie kijken en al zeker niet tijdens de SuperBowl plaatsen we hier alvast deze schitterende, behoorlijk lange commercial. Omdat deze heren iets meemaken, waar iedere recreatiesporter wel eens van gedroomd heeft. Ik ben alvast zeer jaloers.

Foto: CNW Group

1 Reactie
  1. Darch Ibald 9 jaar ago

    Moet geschreven zijn door iemand met banden met Milwaukee, waardoor Budweiser niet met name is genoemd…

Comments are closed.

Ook leuk om te lezen